torsdag 17. april 2014

ZERO DARK THIRTY






Fra cdon.no:
I ti år jobber en ekspertgruppe av etterretnings- og militæragenter i den dypeste hemmelighet rundt om i verden med ett eneste mål for øye: Å finne og uskadeliggjøre Osama bin Laden. I Zero Dark Thirty har den Oscar-belønnede duoen bak The Hurt Locker - regissør og produsent Kathryn Bigelow og manusforfatter og produsent Mark Boal - igjen gått sammen for å skildre historiens mest intense menneskejakt på en av verdens farligste menn..

Min kommentar:

Jeg kan ikke noe for det, men jeg har litt «Homeland» i bakhodet, mens jeg ser denne. Om denne filmen er nært opp til virkeligheten, så klatrer Homeland også et trinn eller to på på troverdighetsstigen. 

Det underlige er jo at filmen er kjempespennende til tross for at slutten på historien er velkjent. Sist jeg hadde en slik type opplevelse på kino var faktisk da jeg så «Kon Tiki». Det vitner om godt håndtverk over hele linja.

Jessica Chastain er troverdig og god i hovedrollen.

Det eneste jeg har å klage på er at filmen er litt for lang. Jeg ramler litt av i midtpartiet, men vekkes selvfølgelig mot slutten igjen.  


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar