søndag 20. april 2014

JACK REACHER



Fra platekompaniet.no:
Forhenværende etterforsker i militærpolitiet Jack Reacher (Tom Cruise) tar spranget fra Lee Childs bestselgerroman til lerretet i denne eksplosive spenningsfilmen som kritikerne har kalt "en suveren thriller". Fem personer blir brutalt skutt og drept. Alle beviser peker mot samme gjerningsmann, men han sverger på at han er uskyldig. Nå er det bare én person som har det som skal til for å ta de virkelige kjeltringene. Loven har sine grenser, men det har ikke Jack Reacher i denne intense actionsuksessen.

Min kommentar:

Endelig en real actionfilm. Handlingen drives fram og er smidd over en velkjent lest.  Her får du skyting, kuler og krutt, biljakt, nevekamper og alt som hører til. Men jeg synes faktisk det er litt trist at denne helten i selskap med andre helter er så ensomme. Hva gjør de når de ikke kjemper for livet, og sloss så tenner fyker?  Jeg skulle gjerne visst mer om Jack Reachers bakgrunn og livet ellers.  Han er rett og slett en gåte.  Her er det spenning fra første scene.  Det å overføre Lee Childs spenningsbøker til film har gått sånn halvveis bra. Selvfølgeig ble jeg litt skuffet, men jeg velger å se filmen isolert sett.   Tom Cruise gjør en god jobb.  Og han er en av de skuespillerne som blir kjekkere med åra.  Det er bare å glede seg til flere filmer i denne serien.  Men om du vil ha virkelig spenning, så leser du bøkene også.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar