torsdag 13. august 2015

FRA PLATEHYLLA: TEIGEN / SKORGAN – CHEEK TO CHEEK






På denne plata fikk vi en langt mykere Teigen enn han vi kjente fra tida med Popul Vuh/Ace. 
Mange kritiserte dette.  Men kjære vene; - Mannen var jo forelsket.  Og det høres....

Det er helt tydelig at det er et kjærestepar som samarbeider på dette albumet.  Låtene, tekstene, sounden, og coveret, ja a, alt er utgitt av kjæresteparet Teigen/Skorgan, - ikke artistene Jahn Teigen og Anita Skorgan.

Klissete sier noen.  Jeg synes det er litt søtt jeg.  Og ettersom dette er to fabelaktige musikere, så blir det akkurat passe søtt. Musikken har paret selv stått for, mens Herodes Falsk har skrevet tekstene.
Den ultimate kjærlighetsballaden er «Sound of love», hvor de får veldig god hjelp av Marius Muller på gitar.

Min « guilty pleasure»  har nå i mer enn 30år vært låta «Friendly», og den kommer til å holde i 30år til, - minst.  Jeg synes begge synger den helt nydelig.  Og så har låta en slik fin vuggende takt, som jeg blir avslappet av.

Om noen undrer hvordan popmusikken lød på åttitallet, så er det bare å sette på tittellåta «Cheek to Cheek».  Den svinger veldig bra i åttitallets lydbilde.  Bare å få fra Ball-genseren og la hokey-sveisen gro, folkens.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar