søndag 9. august 2015

FRA PLATEHYLLA: TRE METER SPOILBAND - TRE METER SPOILBAND


1975.  NETT RECORDS.  NETT 545.



Jeg var, som mange i min omgangskrets på tidlig/midten av syttitallet , rimelig betatt av visesang eller amerikansk folkrock. Spesielt likte jeg band som Fairport Convention og Stills, Nash & Young.

På den tiden solgte vi plater og kassetter på det lokale Samvirkelaget.  Vi spilte ofte kassettene som bakgrunnsmusikk i butikken, og det var der jeg oppdaget gruppa Spoilband. 
Jeg likte det jeg hørte, og kjøpte Lp'en.  Musikken var i samme gate som de gruppene/bandene jeg digga, så plata ble spilt ganske mange ganger mens visebølgen var interessant i stua mi.
Jeg vet lite, eller egentlig ingenting om dette bandet bortsett fra at de er fra Bergen.  Jeg går ut fra det, fordi frontfiguren, Fred Ove Reksten er fra Bergen.  Han ble senere med i et band kalt Bergeners.

Og «That's it, Folks».  Det er alt jeg vet.  Så om du har opplysninger om bandet, så vil jeg sette pris på om du kontakter meg.  Enten i kommentarfeltet her på bloggen, eller på mail kjerringrock@gmail.com


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar