torsdag 13. august 2015

KVELDENS FILM: THIS IS WHERE I LEAVE YOU




Fra Platekompaniet.no:
Når faren dør, blir fire søsken som alle har fått hard medfart i sine voksne liv, tvunget til å reise tilbake til barndomshjemmet og leve under samme tak.

Min kommentar:

Årsaken til at jeg så denne filmen var at selveste Jane Fonda er på rollelista.  Jeg har ikke sett noen film med henne siden 1980 da «9 to 5» gikk på kino.  Og Jane gjør jobben sin.  Hun har også den beste rollen å kle som den noe utadisjonelle moren i denne jødiske familien. 

Så er det altså nok en jødisk skikk som jeg ikke kjente til. «Shiva» betyr rett og slett at familien samles til en sørgeuke etter at et familiemedlem har gått bort. Sikkert en nyttig skikk som vil hjelpe på sorgprosessen.

Filmen har sine øyeblikk.  Jeg trekker på smilebåndet sånn ca et halvt dusin ganger.  Men igjen – uten Jane Fonda så hadde denne filmen vært langt svakere.
Men jeg vil gi flmen honnør for originalitet, varme og humor.
En koselig ettermiddagsfilm (selv om Jane Fonda er ganske grov i munnen)

 


Her finner du filmen som Dvd og Blu-Ray

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar