tirsdag 19. mai 2015

KVELDENS FILM: WETLANDS




Fra filmweb.no:
En energisk og herlig kompromissløs oppvekstskildring helt utenom det vanlige
Blod, spytt,slim, sæd. 18 år gamle Helen liker alt sammen. Som motstander av personlig hygiene, betrakter hun kroppen sin som et frigjøringsmiddel, hvor kroppsvæsker og odører skal få herje fritt og uhemmet. Da hun en dag havner på sykehus etter å ha påført seg selv analfissur etter et barberingsuhell, blir hun klar over hvordan sykehusoppholdet vil kunne oppfylle et av hennes høyeste ønsker - at foreldrene hennes skal finne sammen igjen.
Da Charlotte Roches roman "Våtmarksområder" kom ut i 2008 ble den mottatt av en lettere sjokkert kritikerskare, men dette hindret likevel ikke boken i å bli en internasjonal bestselger. I overgangen fra bok til film har skildringene av tabubelagte emner ikke blitt sensurert i nevneverdig grad, men resultatet er likevel en film fylt av sødme og humor som tegner et sjarmerende portrett av filmens hovedperson. WETLANDS er energisk, fargerik og herlig kompromissløs - og definitivt en oppvekstskildring som stiller seg godt utenfor den etablerte normen.



Min kommentar:

Ja, her flyttes det stadig grenser. 
Nå har jeg altså sett en film hvor hovedpersonen utleverer sine mest intime hemmeligheter og fantasier. 

I tillegg bretter hun ut, bokstavlig talt, sine hemoroider !!!!! Et like øyeblikk lurer jeg på om jeg sitter å ser på Tv-programmet "pinlige sykdommer".

Dette blir litt i overkant åpenhjertig for min del. Kall meg gammeldags og prippen. Men jeg blir faktisk flau, og rødmer opptil flere ganger underveis. Jeg klarer ikke helt å få tak i hva som er hensikten med denne filmen, - annet enn at det innebærer stor risiko å barnere seg nedentil.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar