tirsdag 31. januar 2017

DAGENS BOK: RENEE KNIGHT - AVSLØRT




Fra cappelendamm.no:
Cath ligger i senga og leser en krim, mens hun leser blir hun mer og mer forferdet. Boka handler om henne, om hennes liv. Om noe som skjedde for mange år siden. Dette er Caths skitne hemmelighet, en hendelse hun har forsøkt å begrave så dypt som overhodet mulig. Kanskje kunne hun fortalt mannen hun elsker og deler livet med om det da, men nå, nå må hun forklare hvorfor hun aldri har sagt noe. Denne boka setter hele tilværelsen hennes i spill. Og hun aner ikke hvem som har skrevet den, eller hvordan den er havnet på hennes nattbord. Hun trodde ikke det fantes vitner til det som har skjedd som fremdeles er i live.
Dette er opptakten til en thriller som elegant lokker oss i den ene retningen for deretter å snu spillet og sette alt vi trodde vi visste i et annet lys. En thriller om relasjonene i en familie, om hvor skjørt fundamentet for lykke kan være.


Min kommentar:

Wow!  Dette var spennende.  Jeg ble fanget fra første side.  Hva skjedde egentlig den fatale dagen for 20 år siden? Fortiden er i ferd med å innhente Cath.  Men hvem er det som kjenner Caths hemmelighet.  Er det snakk om hevn, eller er det rett og slett en stalker som skaper den intense uhyggen?

Det er sjelden at jeg opplever at innholdet i en bok er så originalt som denne historien.  Og toppen av lykke må være å lese en bok som overgår det meste av det jeg ar lest før, og gir meg overraskelser på løpende bånd.    Jeg har vel sjelden opplevd at jeg sitter og holder pusten mens jeg leser en bok, men det har jeg faktisk gjort et par tre ganger underveis her.

Her er ingen heseblesende  actionscener, men likevel så inneholder handlingen nok spenning.
Det er vanskelig  si så mye mer, fordi jeg kan jo ikke si hva boka handler om uten å røpe noe av handlingen.  Men som dere forstår så er jeg meget godt fornøyd med denne intense psykoligiske thrilleren. Jeg håper derfor at du finner tid til å lese denne boka, og så beklager jeg om jeg har skrudd forventningene dine noe høyt nå.

Men om du , som jeg, liker bøker som er litt annerledes og uforutsigbare.  Ja, da har du en god opplevelse i vente.

Her kan du kjøpe boka som innbundet , pocket  eller lydbok



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar