torsdag 12. januar 2017

FRA PLATEHYLLA: WE – DINOSAURIC FUTUROBIC


2002. Black Balloon Records ‎– BLNLP 002


Dette er virkelig morsomt altså.  Om du, som jeg, digger syttitalls toner og rytmer, - Ja, så er dette ei skive for deg.

Jeg må ærlig innrømme at jeg kjenner ikke så godt til bandet WE.  Jeg kjøpte albumet «Smugglers» (på cd) da det kom i 2004, og spilte det mye på den tiden.  Men så har jeg glemt bandet litt.
Men som selverklært TV-slave og ivrig radiolytter, så har jeg ikke kunnet unngå å legge merke til en kar med navn Thomas Felberg. Han har en utrolig sjarm og i tillegg så er han utrolig kunnskapsrik, i hvert fall når det gjelder musikk.  Og som ikke det var nok, - ja, det er nesten så er det så urettferdig, - for jaggu kan ikke mannen å synge også.

I enkelte partier her på denne skiva er jeg fristet til å sammenlighne han med en «light-vesjon» av selveste Ozzy.  Og det er en bra attest.

Den aller første gang de fleste av oss stiftet bekjentskap med «We» var da de fungerte som husband i Tv-showet «The Show» i 1992.  Og jeg har et minne av at denne fremførelsen av «Kjærlighetsvisa» ble sterkt mislikt av en del nordlendinger. Kanskje ikke så rart, - hør her.

Men det vi får på denne skiva er noe helt annet.  Her er det solide gitarriff og tung bass som treffer oss rett i magan, eller hjertet.

Dette er en flott dobbelalbum.  To tunge vinylplater ligger i et fint utbrettscover.
Tøft cover og tøff musikk, enkelt og greit.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar