lørdag 3. mai 2014

EDEN











Skuespillere:  Jamie Chung, Beau Bridges m.fl.
I 1994 blir den unge studenten Hyun Jae, etter et barbesøk, tatt av samvittighetsløse menneskehandlere. Livet hennes forvandles til et rent helvete,men en dag begynner hun å tenke ut en spesiell fluktplan.
"Eden" er en omdiskutert thriller basert på virkelige hendelser.

Min kommentar:

«Based on a true story».  Jeg blir ofte litt skremt av denne setningen i åpningen av en film. Men OK, jeg skal legge alle fordommer til side, og se denne filmen med et åpent sinn.

Men som så ofte før, så får jeg litt problemer et stykke uti denne type film. 

Jeg distanserer meg fra handlingen.  Det blir for mye, for usannsynlig.  Men så kom jeg til å tenke på gårsdagens Dagsrevy, og innslaget om tre jenter som hadde vært fanget i 10 år.  Så da er det vel mulig da. -.---  Men ikke i Norge, om vi skal tro privatetterforsker Ola Thune som uttalte seg på nyhetene i går.

Terningkast: 3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar