mandag 5. mai 2014

HVER GANG VI MØTES, SESONG 3.











I år er det artistene Simone Eriksrud, Samsaya, Anneli Drecker, Lars Lillo Stenberg, Alexander Rybak, øyvind «Elg» Elgenes og Sigvart Dagsland som tilbringer tid sammen på leirskole.Som vanlig sendes serien på Tv2 i beste sendetid på lørdagskvelden.  Jeg har registrert at årets serie ikke har gitt forventede seertall.  Hva årsaken til det er, er ikke så lett å si.  Men artistmix og konkurranse i forhold til hva som går samtidig på konkurrenrende kanaler spiller selvfølgelig en stor rolle.  Jeg tror også at de kvinnelige artistene er for «lette» i år. De er jevngamle (34-44år), så de voksne seerne har ikke noe forhold til disse og musikken deres. Litt annerledes med gutta. Alexander er elsket av alle mellom 13 og 80år. Sigvart likeså.  Elg er årets rockealibi, mens Lars har folk et hat/elsk forhold til. 

Eller er serietretthet et kjent fenomen.  Folk vil ha noe nytt og de krever å bli overraska.

Årets hit blant publikum er Elgs tolkning av De Lillos låta Hjerne er alene.  Personlig har jeg ingen favorittlåt i år, men jeg gleder meg alltid til Alexanders tolkninger.  Den gutten er så utrolig musikalsk og behandler alt og alle med respekt. Ellers er jeg svak for Samsaya.  Jeg digger folk som jobber hardt for det de tror på, og går sine egne veier, skaper sin egen stil og er ydmyk i forhold til andres musikk.  


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar