torsdag 15. mai 2014

NY VINYL I POSTKASSA: CABLES - BEAT, SWEAT, HEAT.












“fra cdon.no”:

Oslobaserte Cables er tilbake for fullt. Fortsatt utstyrt med vokalist Inger Hellgren sin hese og rå vokal, og som i følge BT er ”norsk rocks kanskje drøyeste stemme”, er det vanskelig å ikke la seg rive med av original, og sår vokal sammen med pompøse riff, og energisk stemning. I tillegg til Inger Hellgren på vokal og Silje Dybedahl på gitar, er bandet nå forsterket med Lene Vinje (Cocktail Slippers) på bass, Håvard Lunøe-Nielsen (Bloodlights) på gitar og Steffen Skau Linnert (Upstrokes / Anton Ruud & The Wrong Way Home) på trommer. Skiva serverer rett og slett en særdeles god porsjon punkrock. Albumet slippes 15. mars 2013. Det er Tommy Akerholdt (Turboneger / Silver / Serena Maneesh) som igjen har brukt sine magiske fingre og produsert Cables sitt andre album.


Min kommentar:

Ååå, dette er deilig.  Du kjenner at du lever når punkekloa tar tak og røsker til i sjela di.  Det skjer så altfor sjelden i disse dager.  Og det gjør meg stolt at det er ny norsk musikk som gir meg denne fantastiske følelsen.  Av og til er det noe svært befriende over slike bråkebøtter som uredd dundrer løs, så øra flagrer.  For her kreves det volum, ---mye volum.  Riff og rytmer er kraftige og konsise, og vokalen er drøy.

Dette er bra, folkens.  Jeg har bare et eneste ønske, - at jeg får oppleve å se dette bandet live en eller annen gang.






 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar