søndag 23. november 2014

DAGENS BOK: JØRGEN JÆGER – STEMMEN










Forlagets omtale:
En biljakt i Fjellberghavn ender i katastrofe, og lensmann Ole Vik blir livstruende skadet. Hans kollega Cecilie Hopen blir kidnappet av de som forårsaket ulykken, og halvt bevisstløs blir hun vitne til et dobbeltdrap. 
Hun våkner på et sykehus i Drammen, uten å ane hvordan hun har kommet dit. Cecilie har delvis hukommelsestap. Det eneste hun husker om morderen, er hans uhyggelige stemme.

Snart skjer flere dødsfall i byen. Politiet mistenker at mannen de kaller Stemmen, eliminerer vitner . men vitner til hva? Og mens Cecilie selv kommer i ildlinjen, forbereder politiet seg på vakthold i forbindelse med en kontroversiell nobelprisutdeling. Cecilie aner en forbindelse. Bli med Cecilie på jakten etter . Stemmen.

Min kommentar:
 
Huff, nei dette ble litt i overkant dramatisk.  Boka starter nemlig med at min nåværende store kjærlighet fra krimbøkenes verden, lensmann Ole Vik, blir livstruende skadet.  

Det sier seg selv at han uteblir fra arbeidet i pågående saker i boka.  Men merkelig nok – jeg savner han ikke så mye som jeg hadde trodd.  Jeg er selvfølgelig svært bekymret for han, men bokas handling er så intens at jeg rekker knapt å tenke på Ole Vik underveis mens historien drives fram i et forrykende tempo I denne boka er det Oles kollega og venn Cecilie Hopen som er hovedpersonen.

Og for ei dame.......  Det er ikke måte på hva hun må gjennomgå.  Men hun er ei tøff jente, - og en god etterforsker.  Igjen topper Jæger sitt forfatterskap med sin nye bok.  Jeg er ekstra  imponert over denne  boka da det må ha vært en kollosal research og øvrige forberedelser underveis i arbeidet.

Puh.. Jeg er helt utslitt.  Nå får jeg finne ei litt mindre dramatisk bok.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar