torsdag 9. april 2015

FRA PLATEHYLLA: POPOL ACE – STOLEN FROM TIME


1975. POLYDOR. 2480 332

Jeg ser for meg dagen jeg skal flytte på gamlehjemmet, og får følgende beskjed. - Torill, du får plukke med deg 20 plater. Det er det du har plass til.- . For meg er dette nærmest katastrofetenking, men ok - Plata jeg har på tallerkenen nå -Popol Ace : Stolen From Time - er selvskreven. Jeg kan ikke unnvære Jahn Teigen. Men Popol Ace er ikke bare Jahn Teigen. For moro skyld har jeg nå gjort et søk på nettstedet Discogs.com på de andre medlemmene i bandet, og er er de harde fakta:

Trommeslageren Thor Andreassen er kreditert på 90 innspillinger. Bassisten Terje Methi 65 innspilinger. Gitaristen Arne Schulze er kreditert 69 innspillinger, hvor han er produsent på 4 av dem . Pete Knutsen er kreditert hele 241 innspillinger, hvor han står for produksjonen på 39. På denne skiva har de i tillegg gjestemusikere som Richard Raux på Sax, eminente kordamer som Sylvette Allart og Inger Lise Rypdal. En virkelig stjernelag m.a.o.

Og med låta «Soft Shoe Dancer» som følgemusikk, tror jeg tilværelsen på gamlehjemmet blir helt OK. Og kanskje jeg kjøper meg ei ramme, slik at jeg kan henge plakaten som følger med skiva, opp på veggen. Om jeg kjenner etter, så kjenner jeg faktisk at jeg gleder meg litt.

«Velfjord Aldersheim – Be ready!!!»



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar