fredag 17. april 2015

KVELDENS FILM: THE REEF



Fra cdon.no:
Skuespillere: Adrienne Pickering, Zoe Taylor
Fem venner nyter en uke på havet ved Australias store barriererev. Langt ute til havs kappseiler de, og alle havner i vannet. De kryper sjokkert ombord på den kullseilte båten og oppdager at en stor del av skroget er revet bort. Fire av dem bestemmer seg for å svømme mot fastlandet, mens den femte velger å bli og vente på hjelp. Snart innser vennene at de blir forfulgt av en gigantisk hvithai ...

Min kommentar:

På samme måte som jeg ikke kan la være å se flykrasjfilmer så har jeg samme greie med haifilmer. Helt siden jeg ble kjent med den første hvithaien i filmen Haisommer fra 1975, så har jeg plaget meg selv med disse filmene. For den har jo blitt produsert noen opp gjennom åra. Vi har vel fire eller fem i serien Haisommer, og så har vi et titalls mer eller mindre geniale etterligninger,
Men denne er anderledes. For det første er det et stort pluss at filmen er australsk. Jeg liker språket, miljøet og selve presentasjonen. Og så skal filmenvære  basert på en virkelig historie. Kan noen bekrefte dette?

Filmen når delvis opp til mine forventninger. Uhyggen ligger rett under overflaten (bokstavelig talt). Det er konstant spennende, og vi får et og annet sjokk godt hjulpet av lydeffekter.
Jeg kan ikke akkurat si at jeg nyter synet av svømmende mennesker som blir spist «bit for bit».
Men alt dette har vi jo sett før. Ja, helt siden --- nettopp – Haisommer.

Ok tidsfordriv på en regnværsdag, men ikke noe mer.
Terningkast 2,5



Her finner du filmen som  VOD   og  VOD-HD

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar