fredag 22. april 2016

KVELDENS FILM: MOON




Fra filmweb.no:
Sam har bodd og jobbet alene på månestasjonen i tre år. Hans tjeneste er snart slutt og han skal hjem til kone og barn. Hans eneste selskap i disse tre årene har vært datamaskinen GERTY, men så oppdager han en livsform rett utenfor basen.    

Min kommentar:

Hva skjer?  Her sitter jeg som slett ikke liker sci-fi filmer og koser meg inderlig med denne spenningsfilmen.  Ja, for den er virkelig spennende, og litt skummel.  Ikke sånn «skvette-skummel», men det er en uhygge som ligger som et bakteppe helt fra starten av filmen.  Du skjønner at noe skal skje.  Spørsmålet er hva, eller hvem?

Ville du ha holdt ut i 3 års total isolasjon? 

Sam Rockwell gjør en fabelaktig innsats.  Kevin Spaceys stemme, som jeg vanligvis synes er både trygg og litegranne sexy får litt andre egenskaper etterhvert som handlingen drar seg til. 

Det er vanskelig å si så mye mer uten å røpe for mye.   Se heller filmen selv.  Jeg tror ikke du vil angre.  Du vil få en filmopplevelse helt utenom det vanlige.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar