mandag 18. desember 2017

FRA PLATEHYLLA: HEIDI MARIE VESTRHEIM – I WANT TO GO.


2012.   BlueBox Records ‎– BLUEBOX 004LP.

Prosjekt  «vinyl til frokost»



Fra heidimarie.no:
Heidi Marie Vestrheim er vokalist, låtskriver, musiker og programleiar.
Heidi Marie Vestrheim (f. 1977) er frå Øystese i Hardanger og no busett i Oslo.  Ho driv sitt eige plateselskap BlueBox records, der ho har gitt ut fire soloalbum. Ho har også vore synleg i teaterscenen i Bergen (DNS, BIT) og har sidan 2008 jobba som programleiar i NRK både på Tv og i radio. Bl.a. i Julemorgen (NRK Super), Ut av skapet (NRK1), Superbonden (NRK1), Reiseradioen (NRK P1), Heidi Marie & Co.(NRK P13) og Tidenes Morgen (NRK P13).
Knølkvalen Kai, historia hennar frå Godnattboka (Skald) har blitt ei populær barneforestilling. Ho har gitt ut to Quizbøker på Aschehoug og bidratt i boka Barfot på Gyldendal Tiden, samt medvirka i boka Gay Kids – Kule barn som også finnes (Book and Exhibition). Vestrheim spelar også i bandet Hei Kalas!.


Min kommentar:

Heidi Marie, -  den tøffe dama med den vakre dialekta som kan alt!  Det er nå en god stund siden jeg oppdaget  denne dyktige musikeren, som i tillegg til å være musiker og låtskriver, skriver bøker, driver plateselskap og er en populær programleder på NRK.  Noen er best i alt, rett og slett.

Jeg har ikke sett mye barne tv opp gjennom årene, men jeg har fått med meg at Heidi Marie  gjorde en god jobb i NRK Super. Enkelte foreldre syntes nok  det var litt problematisk da deres seksåring ville ha ring i nesen, fordi den kule programlederen Heidi Marie hadde rastafletter og ring i nesen.

Jeg oppdaget Heidi Marie ved en tilfeldighet  for sånn ca  15 år siden.  Jeg deltok på en quiz hvor tema var pop og rock.  Mitt lag vant og premien var en gul singelplate med en jentegruppe fra Bergen som jeg har likt svært godt siden jeg hørte albumet «Sun» som de slapp i år 2000.  Singelen jeg var var denne:

Ephemera Meets Heidi Marie


I årene som fulgte dukka Heidi Marie opp med jevne mellomrom i aviser, rasdio og TV.  Og  jeg oppdaget fort at denne dama hadde virkelig noe å by på.  Jeg har en forkjærlighet for kvinnelige singer/songwriter som skriver fine sanger og har stemme som passer til musikken. 

Denne plata kom i 2012, og er artistens tredje album.  Heidi Marie skal ha uttalt at tittelen «I want to go» representerer det å stå mellom barken og veden. Altså, vil jeg gå fordi jeg ikke har det bra eller vil jeg gå fordi jeg skal oppsøke noe bra?

Uansett; - Heidi Marie er en artist som får meg til å lytte. Denne plata ga meg virkelig en god start på dagen.

Her kan du kjøpe albumet som cd

Ei fantastisk plate som jeg spiller med jevne mellomrom.

Du kan høre musikken på Tidal og Spotify







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar