mandag 5. mars 2018

SPLITTER NY VINYL I POSTKASSA: SUNSHINE REVERBERATION – HIVE MIND


2018. Westergaard Records SCHNOOT007LP

Fra bidra.no:
Sunshine Reverberation gir 2. mars ut sitt andre album "Hive Mind". Tromsø-kvartetten Sunshine Reverbveration, som ble etablert tilbake i 2014, slipper 2. mars albumet «Hive Mind», oppfølgeren til fjorårets selvtitulerte og kritikerroste debutalbum.
Sunshine Reverberation spiller energisk og eksperimentell garagepunk med røtter i kraut- og psykedelisk rock.
Albumet gis ut på Westergaard Records. 


Min kommentar:

Jadda! – tenker jeg i det de første tonene fra min nye vinylplate strømmer ut fra høytalerne.  Og selv om jeg på forhånd hadde kjørt opp volumet temmelig høyt, så skrur jeg enda opp noen hakk.

Denne type musikk skal spilles høyt.  Du skal kjenne gitarriffene røske tak i mellomgulvet.

For en tid siden fikk jeg en mail med tilbud om å forhåndsbestille denne plata via bidra.no.  Som samler av norsk musikk, så kan man ikke si nei til slike tilbud.  Og særlig når man får muligheten til å kjøpe en utgave som kun selges på denne måten.  Fordi den skiva jeg har mottatt er en vakker utgave i gjennomsiktig vinyl.  I butikker og nettbutikker vil det kun finnes vanlig svart vinyl.  I tillegg så ligger det ved et signert foto av bandet.




Jeg digger dette bandet og musikken gutta gir meg.  Det låter akkurat sånn passe skanglete, rufsete og sekstitallsaktig som det skal for å gjøre meg ekstra nysgjerrig.  Jeg liker det jeg hører, men samtidig føler jeg at bandet har mye, mye mer på lager.  Jeg har en følelse av at jeg er tilstede i et øvingslokale i en mørk kjeller. Og akkurat nå er det ikke noe annet sted jeg heller vil være.

Ikke misforstå meg. -  Jeg mener ikke på noen måte at musikken er uferdig og at bandet trenger å øve mer.  Nei, jeg mener bare å si at dette er et band som har så mye musikk og spilleglede på lager. Og den stemningen du finner i et øvingslokale til et slikt band, - den skulle jeg gjerne opplevd.

Sjelden har 37 minutter gått så fort.  Jeg måtte dobbeltsjekke albumets totale spilletid da jeg ikke kunne begripe at det allerede hadde gått ca 20 minutter da jeg måtte snu plata fra A til B-siden. Og det er jo et godt tegn når du ønsker at musikken bare skal fortsette.

Du kan høre musikken på Spotify


Du kan kjøpe albumet som vinyl og cd

Foreløpig finnes ingen klipp på Youtube fra dette ferske albumet, så inntil videre får vi nøye oss med klipp fra bandets forrige plate








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar