torsdag 16. juni 2016

FRA PLATEHYLLA: DIG DEEPER – AUGUST AFTERNOON


2012.  Ltd.  Dig Deeper Norway ‎– DIG 1003. #58/500 


Det spirer og gror i Bergen. Som samler av kun norsk musikk, så undres jeg på hvor mye av platesamlinga mi som er Bergensrelatert.  En gang jeg får skikkelig god tid, så skal jeg prøve å få kartlagt det.

Denne plata har jeg jakta på en stund.  Det er ikke så ofte å den for salg ettersom den kun ble gitt ut i 500 eks.  Jeg er nå den glade eier av eks. nr 58.

Det føles litt eksklusiv å sitte med dette flotte plateomslaget i hånda.  Jeg undres på om det eksisterer i flere farvevarianter.  Mitt cover er blått, men jeg har også sett foto av brune cover.

Musikken er sånn passe psyckedelisk, myk, deilig countryrock.  Enkelte låter kan minne litt om selveste Dylan, mens andre er mer lik en annen sjef, nemlig Springsteen.   Og bare det alene er et kvalitetsstempel.


Som Bergensband har Dig Deeper en tung arv å bære i det landskapet de befinner seg. Det er naturlig å trekke linjer til fordums storheter som Hole In The Wall, Tre Meter Spoilband og Flying Norwegians.  Jeg synes bandet klarer seg godt jeg.  



Jeg fant et klipp på youtube hvor vi kan se litt om produksjonen av coverne.  Der fikk jeg forøvrig svar , - Og ja, det finnes to typer cover.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar