onsdag 22. juni 2016

FRA PLATEHYLLA: DIVIN’ DUCKS – DIVIN' DUCKS


1988.  VEPS 016-88


Jeg siterer like godt åpningen av Wikipedias relativt innholdsrike artikkel om bandet:  «Divin' Ducks er et norsk rockeband fra Oslo. Bandet spiller rockelåter med røtter fra klassisk rock. Musikken til Divin' Ducks er inspirert av 70-tallsrock som f.eks ZZ Top, Status Quo, Deep Purple og Lynyrd Skynyrd. Bandet har hentet navnet fra fra en blueslåt av Johnny Winter.»

Etter oppstarten i 1986  har et titalls bandmedlemmer kommet og gått, uten at det synes å ha på virket verken spillestilen  eller spillegleden.  Her er det fart, trøkk og glede. 
Jeg oppdaga bandet via TV.  Akkurat hvilket program det var, husker jeg ikke.  Men det er mye mulig at det da bandet besøkte «Rondo».  

Det ligger forøvrig flere klipp med bandet på Nrks nettsider.  

Mens vi snakker om Nrk, så må jeg også nevne at plateselskapet VEPS, som i tillegg til denne utgivelsen sto for utgivelser av Jokke ble startet av bl.a. Knut Nærum som vi alle kjenner fra hans tid i «Nytt på nytt». 

Jeg mistenker at bandet gir en god opplevelse til de som får se dem Live.  Men inntil jeg kan få den opplevelsen, f.eks. på Rootsfestivalen, så får jeg nøye meg med plata.  Det er en god og fartsfull erstatning.

Finner ingen video fra denne utgivelsen på youtube, men er er et klipp fra en senere utgivelse-



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar