fredag 21. april 2017

FRA PLATEHYLLA: VANGUARDS – I VANGUARDS


1967.  Enterprise ‎– S Ex 9901


The Vanguards var en av de første virkelig store band i Norge.  For et par måneder skrev jeg et innlegg om deres alum Phnooole (trykk på tittelen så kan du lese innlegget + at du får litt mere info om bandet)

Jeg avsluttet innlegget med å nevne at jeg var på jakt etter bandet album «I Vaguards» som ble utgitt i Italia i 1967.

Dette er jo en plate som koster en god del penger.  Mensom platesamler så blir man kjent med folk som har den samme interessen.  Musikk er på mange måter et universelt språk.   Jeg har jo denne min beskjedne blogg, og ved hjelp av en hjelpeknapp i Googlesystemet så kan faktisk min blogg oversettes til all verdens språk. 

Takket være denne løsningen har jeg noen få faste lesere utenfor landets grenser.  Det er spesielt en italiener som er svært interessert i norsk musikk. Det er utrolig hvor mye kunnskap han har om norsk musikk og norske artister.  Jeg har av og til hjulpet til med å få fatt i norske plater.  Det er særlig kvinnelige norske artister han og andre vinylvenner World-wide er interessert i. Bare så dere vet det, -  Norske jenter er store ute i den vide verden.

Og takket være den lille notisen i bloggen om at jeg kunne tenke meg å kjøpr I Vanguards til rett pris, så lyktes med meg å få tak i skiva.  Så nå snurrer den rundt på platespilleren.

Jeg blir nesten vemodig når jeg hører The Vanguards.  For noen musikere!  De var så talentfulle.  Tenk om de hadde holdt sammen bare noen få år til.  I mitt hode kunne da The Vanguards vært like store som Beatles.

Så det så !



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar