mandag 10. april 2017

PÅSKEKRIM: EYSTEIN HANSSEN - DE INGEN SAVNER






Fra nlb.no:
Politietterforsker Elisabeth Sunee Rathke er halvt norsk og halvt thai, og har svart belte i karate. En ung jente blir funnet død på Gamlebyen gravlund i Oslo med en kanyle i armen. Dødsfallet er starten på en grusom sak med forbindelse til prostitusjon og trafficking, og blir den mest krevende saken Elisabeth har hatt. Hun vikles inn i et farlig spill hvor hennes eget liv er i fare. Dette er første bok om Elli Rathke.


Min kommentar:

For ei dame!  
Ja, jeg sikter selvfølgelig til mitt nye bekjentskap Elli Rathke. Hun er politietterforsker.  Hun er jurist.  Hun er vakker.  Hun er halvt thai.  Hun er halvt norsk. Hun er selvstendig. Hun er dyktig. Hun er karateekspert.  Ja, hun er simpelten best i alt.

Jeg har vel ved et par anledninger sagt at jeg begynner å bli litt lei bøker om trafficking og barneprostitusjon.  Men det må jeg herved ta tilbake.  Fordi dette er hovedtema i denne boka, men HerreMinHatt så spennende dette er.  

Vi følger min nye superhelt Elli og hennes kompanjong, den litt treige og stødige Nereng, i deres jakt på en seriemorder.  Det er selvfølgelig ekstra uhyggelig at jakten skjer i Oslo.  Byen hvor jeg har bodd i mer enn 30 år.  Og denne gang ble jeg lurt.  Her blir det lagt ut falske spor på en slik finurlig måte at jeg gikk fem på.  Og det digger jeg.

Denne boka er spennende fra begynnelse til slutt.  I enkelte partier mot slutten så er handlingen så intens at det er umulig å legge fra seg boka.  Hva mer kan en ønske?

Jeg blir så inderlig lykkelig når jeg oppdager en ny forfatter.  Og det beste av alt er at denne boka kom ut i 2010.  Det betyr at det er den første av hittil seks bøker.  Mye å glede seg til altså.

Her kan du kjøpe boka som pocketutgave.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar