fredag 27. april 2018

KVELDENS FILM: DEN ENGELSKE ROMANTIKEREN








Kanal:  Tv2
Sjanger:     KOMEDIE, ROMANTIKK
Skuespillere:     Jessica Alba,     Merrin Dungey,     Salma Hayek,     Lombardo Boyar,     Ben McKenzie,     Duncan Joiner,     Pierce Brosnan,     Malcolm McDowell,     Marlee Matlin,     Ivan Sergei,     Robert Mailhouse,     Fred Melamed,     Lee Garlington
Regi:    Tom Vaughan
Nasjonalitet:     USA
Produksjonsår:     2014

Fra filmweb.no:

Om dagen er Richard Haig (Pierce Brosnan) en respektert professor ved Trinity College i Cambridge, der han underviser i det 18. århundrets romantiske poesi. Om kvelden hengir Richard seg til sine egne romantiske fantasier med en jevn strøm av vakre studenter, inkludert hans seneste kjæreste, Kate (Jessica Alba). Men når Kate forteller ham at hun er gravid, har den innbitte ungkaren blandede følelser da han nettopp har møtt, og falt for, hennes nydelige søster Olivia (Salma Hayek).


Min kommentar:

Det at to spreke damer som Jessica Alba og Salma Hayek spiller to søstre, og selveste Pierce Brosnan spisser damenes venn i denne komedien burde være en god grunn til å se filmen.  For å være helt ærlig så var det nok disse tre navnene som fristet meg til å bruke et par timer på romantiske forviklinger, tull og tøys. 

Jeg føler nesten med den damekjære, godt voksne professoren som sin vane tro tar for seg av hvert eneste studentkull.  Helt til en dag det skjer noe uventet.  En av jentene forteller at han skal bli far. Merkelig at det er uventet, men det er en annen sak.

Dette er en komedie.  Men det aller morsomste er nok professorens farskap.  For ikke å snakke om sønnens noe veslevoksne måte å uttrykke seg på.
Men det er altfor langt mellom hver gang jeg drar litt på smilebåndet til å gi denne filmen noe høyt terningkast.

Jeg er sånn passe fornøyd.  Men så er ikke jeg noen stor fan av romantiske komedier.  Tror nok at andre vil like denne filmen bedre enn jeg.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar