fredag 26. februar 2016

KVELDENS FILM: POMPEII






Fra cdon.no:
Gled deg til den episke historien om slaven Milo, som er gladiator i det romerske keiserriket. Mens vulkanen Vesuv spyr ut sin ødeleggende lava, må Milo i et kappløp med tiden redde sin store kjærlighet, Cassia. Men kan Milo slippe ut av gladiatorarenaen før hele det stolte Pompeii blir forvandlet til aske? Et storslått kjærlighetsdrama midt i en av historiens største naturkatastrofer! I en orgie av eksplosjoner og spesialeffekter setter supertalentet Kit Harington fra ”Game of Thrones” mer enn sitt eget liv på spill når en av fortidens storbyer møter sin grufulle skjebne!

Min kommentar:


Her kastes vi inn i dramatiske kampscener fra første minutt.  Staute romere kjemper fra hesteryggenn med sine nyslipte sverd.  Blodet flyter og hodene triller. 


Jeg forventet en film som skulle ligne litt på Gladiator.  Men det fikk jeg ikke.  Denne er nesten som en parodi i forhold.  Jeg lar med irritere over kulissene.  Det er for dårlig, når landskapet der ut som om det er tegnet på en papplate.  Det sies at denne filmen har kostet 700 millioner kroner.  Ikke vet jeg hva disse pengene har gått til.  Alt virker så halvhjertet; - handlingen, manus, skuespillerne og enkelte animasjonsscener.  Det er glimt av storståtte scener.  Men pass på, - for om du blunker kan du gå glipp av dem.  Det kan se ut som om alt er påkostet på de minuttene hvor filmen viser selve vulkanutbruddet.


Som su skjønner, så er jeg litt skuffa, men filmen er helt grei underholdning. Det aller beste er lydeffektene. I kampscenene er de til tider imponerende


Om jeg skal gi terningkast, så blir det en 3’er.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar