lørdag 1. juli 2017

DAGENS BOK: GARD SVEEN – HELVETE ÅPENT




Fra cdon.no:
 Ny krim fra vinneren av Rivertonprisen 2013 og Glassnøkkelen. Politietterforsker Tommy Bergmann finner en prostituert jente hardt skadet i en leilighet i Oslo. De omfattende skadene har urovekkende likhetstrekk med en rekke drap som ble tilstått av læreren Anders Rask for flere år siden. Men Rask sitter innelåst på psykiatrisk sikkerhetsavdeling - han kan ikke stå bak. Moren til en av de drepte jentene leser om saken. Hun er sikker på at datterens gamle lærer er uskyldig



Min kommentar:

Etter å ha lest Gard Sveens første bok i denne serien med Tommy Bergmann som hovedperson så var mine forventninger til bok nr 2 skyhøye.  --- og det er alltid litt skummelt.  

Men denne boka innfrir, men med en helt annen type spenning.  Her får vi servert spenningen gjennom en reise i det mørkeste mørke i menneskesinnet.  

Hovedpersonen Tommy er ikke ukjent med sitt personlige mørke.  Ja, han sammenligner seg ofte med de personene han jakter på.  

Men hvor går Tommys grenser?  Kan han utføre de gjerningene som er utført i  de sakene han etterforsker?

Dette er en bok som krever litt ekstra av meg som leser, og det digger jeg.  Det skaper på en måte tillit mellom forfatter og leser.

Som en ekstra bonus på denne boka får du en meget overraskende slutt… Jeg sier ikke mer ………

Her finner du boka som innbundet og pocket


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar