fredag 27. februar 2015

SPLITTER NY VINYL: TORGEIR WALDEMAR – TORGEIR WALDEMAR


2014. Vestkyst Records / Musikkoperatørene. VEST16


Fra Platekompaniet.no:
Torgeir Waldemar er den typen artist som berører sterkt og treffer tungt. Hans selvtitulerte debutalbum er spilt inn live i Maridalen Kirke i Oslo og anføres av singlen "Streets" - et selvutslettende kjærlighetsdrama med nikk i retning Neil Young, Gene Clark og Crosby, Stills & Nash.
Medvirkende på plata er Torgeir Waldemar (gitar, bass, orgel), Anders Møller (perkusjon), Ida Jenshus (orgel, munnspill, kor), Trond Mjøen (gitar), Øyvind Blomstrøm (pedal steel), Johan Daniel Henriksen (kor) og Janne Hea Svebakken (kor).

Min kommentar:

Tanken slår meg idet jeg gir meg hen til denne skiva; - Har jeg savnet mollstemt musikk i det siste? Det er nesten så gråten tar meg i det øyeblikk Waldemars stemme brer sin melankolske dyne over meg. Dette er så vakkert, nært og ekte.

Han ligner litt på Neil Young. Men det kan jeg ikke bruke mot han.

Om du har behov for et friminutt, så finner du følgemusikken her. Jeg garanterer deg velvære fra første til siste tone. Har får du virkelig ladet batteriene.
Hør og nyt!


Her finner du musikken på vinyl og cd

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar