fredag 19. juni 2015

KVELDENS FILM: MEMORIAL DAY



Fra cdon.no:
Som 13-åring får Kyle Vogel gjenfortalt om andre verdenskrigen av sin farfar. Nesten to tiår senere har han selv vokst opp som tjenestegjørende soldat i en krig tusentallsmil hjemmefra.” Memorial Day” er en storslagen og rystende krigsfilm som strekker seg fra andre verdenskrigens brennende Europa til dagens kaotiske Irak.

Min kommentar:


Jeg innrømmer gjerne; - Jeg er ikke spesielt begeistrert for krigsfilmer. Jeg kan tåle en og annen film hvor handlingen er fra annen verdenskrig. - Men alle disse filmene fra Vietnam, Irak, Bosnia, Afganistan osv.osv har jeg ikke mye til overs for. Men denne har litt av alt, - og en god skuespiller, nemlig James Cromwell. Litt spennende at hans sønn John spiller rollefigurens yngre utgave. Men det er gamlefar som gjør det best.


I starten av filmen blir jeg litt forvirret over all hoppingen i tid og sted, men jeg kommer relativt fort inni hvor , når og hvilken krig. Historien er original, men det hele blir litt rotete, og jeg skulle gjerne sett flere stjerneskuespillere enn gamlefar.
 
Så dessverre blir det bare en B-film for meg, og knapt nok det.


 Her finner du filmen som  Dvd  ,  Blu-ray  og  VOD (Vidoe om Demand)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar