mandag 25. juli 2016

SPLITTER NY VINYL I POSTKASSA: RAGA ROCKERS – ROCKEFELLER 20.06.14

2016.  Drabant Music.  DM01LP

Fra bigdipper.no:
Raga Rockers debuterte i 1983 med ”The Return Of Raga Rockers”, og er for en institusjon å regne innen den norske rocken. Noe som ble understreket i fjor høst da 137 norske artister gjorde sine Raga Rockers-tolkninger på den gigantiske utgivelsen ”Sannhet på boks”.

”Rockefeller 20.06.14”, er et mini-album som viser Raga Rockers i deres rette element – nemlig på scenen, med et skittent, rocka og punka uttrykk, med korte låter, voldsom energi og en herlig tilstedeværelse.

Opplag 600 stk. sort vinyl

Min kommentar:

SI meg en ting; - Har det ikke kommet uvanlig mange live-utgivelser i det siste?  Kanskje det er jeg som ikke er helt i form i dag, så skal skal det noe til for å imponere meg.  Har hørt så så mye flott musikk i det siste, og så ble jeg litt skuffa over denne skiva.  Kjenner at jeg faktisk er litt irritert.  

Hva er egentlig vitsen med denne utgivelsen?  Skiva består av 6 stk gamle låter, med nokså dårlig live-lyd, emballert i billigste sort cover.  Mest irritert blir jeg på meg selv som faktisk har betalt kr 250,- + frakt for dette.  Eneste trøsten er at det er et begrenset opplag så skiva kan stige i verdi,  - om sånn ca 20 år.  Men da sitter vel jeg på Gamlehjemmet og har allerede kvitta meg med platesamlingen.


Jeg er Raga-fan, og digger derfor låtene på skiva.  Men dette var likevel en skuffelse.  Det var lov å ha større forventninger etter box-utgivelsen som kom i fjor høst. Jeg kjenner at jeg er så pass lei meg akkurat nå, så jeg får finne ei annen skive i full fart.

Her finner du musikken på  vinyl  og  cd



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar