søndag 14. desember 2014

KVELDENS FILM. ABOUT TIME.










Fra Platekompaniet:
Regi: Richard Curtis
Supersjarmerende romantisk komedie fra regissøren av Love Actually, med blant andre Rachel McAdams, Domnhall Gleeson og Bill Nighy på rollelista.
I en alder av 21 år oppdager Tim Lake (Gleeson) at han kan reise i tiden …
Kvelden etter en mislykket nyttårsfest, forteller Tims far (Nighy) ham at alle menn i deres familie har hatt evne til å reise i tiden. Tim kan ikke endre på historiens gang, men han kan endre på ting som skjer og har skjedd i sitt eget liv. Tim bestemmer seg for å gjøre sin verden til et bedre sted … ved å skaffe seg en kjæreste. Dessverre blir det langt fra så enkelt som han hadde trodd.
Richard Curtis sto bak manus og regi på Love Actually og The Boat That Rocked. Han er også kjent som manusforfatteren bak filmene Fire Bryllup Og En Gravferd; Notting Hill og Bridget Jones' Dagbok, samt TV-show som Den Sorte Orm og Mr Bean.

Min kommentar:

Richard Curtis er en fagmann som leverer, gang etter gang. Det er som å spise sukkerspinn.  Det er hyggelig, veldig søtt, men på slutten sliter jeg litt. Det blir litt for mye kliss.
Om jeg foretar en helt personlig tidsreise, så minnes jeg at i yngre år orka jeg mer av alt, særlig søtsaker. En sukkerspinn var som regel for lite, jeg kjøpte ofte flere når jeg hadde muligheten.

Filmens bryllupssekvens er den morsomste jeg har sett siden den norske filmen «Bryllupsfesten» på åttitallet. Og om det er sant at litt regn på brudeparet skaper lykke, så skulle dette paret blir mer enn lykkelige.

Dette er nok en film for den yngre garde. Om du er gutt skal ha en hjemmedate med  kjæresten er denne filmen en innertier. Den er akkurat passe morsom og romantisk.

Ok – det er en logisk brist her og der, men nå er jo hele plottet i filmen usannsynlig, så her må man bare ta denne originale historien for det den er.  Vi får fort sympati med den klomseteTim Lake som vanligvis bommer på første forsøk.  Men det hjelper når han får en sjangse til, eller to, - eller flere.  Hvem skulle ikke ønsket denne muligheten.

Altså – em småkoselig film for en hyggelig hjemmekveld.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar