fredag 11. november 2016

KVELDENS FILM: UKJENT ID





År: 2011
Kanal:  Tv2
Skuespillere: Liam Neeson, Diane Kruger.

Fra cdon.no:
Liam Neeson spiller Dr. Martin Harris, som våkner etter en bilulykke og oppdager at hans kone (January Jones) ikke kjenner ham igjen og at en annen mann (Aidan Quinn) har tatt hans identitet. Hjulpet av en uventet forbundsfelle (Diane Kruger), dukker Harris ned i et mysterium som setter spørsmålstegn ved forstanden hans, identiteten hans og hvor langt han er villig til å gå for å avdekke sannheten.


Min kommentar:

Jeg elsker å avslutte en lang dag med en film, eller to.  Aller helst velger jeg en thriller.  Men det er langt imellom at en film virkelig fenger meg.  Den må i tilfelle enten være svært spennende eller original.  

Men jeg har også en tendens til å sjekke ut filmer med kjente skuespillere.  Og det var årsaken til at jeg så denne filmen.  Liam Neeson er en av mine favoritter.  Han har ofte blitt kritisert for å være uttrykksløs.  Men det må jo bare være en fordel når han skal fremstå som actionhelt.

Det er lett å sammenligne med «Taken» når Liam Neeson er på skjermen.  Denne filmen når ikke helt opp, men det er jaggu ikke langt unna.

Dette er en fartsfyllt og spennende actionthriller, hvor helten selvfølgelig ikke kan hvile et eneste minutt.  Og det kan ingen rundt han heller.  Og når du tror at alt er løst, og det hele går moot en løsning som ligner det du har sett mange ganger før-  Ja, da skjer det en uventet twist.  Og det er kult.

En helt grei og underholdende film. Liam Neesom er, som vanlig, en beinhard og uangripelig helt.

Her finner du filmen på Blu-ray.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar