søndag 15. oktober 2017

KVELDENS FILM: UNDER MISTANKE





Kanal:  Nrk1

Skuespillere:      Liam Neeson,     Martin Grace,      Michael Almaz,     Laura San Giacomo,     Kevin Moore,     Victoria Alcock,     Kenneth Cranham,     Stephen Oxley.     Tony Hughes,     Malcolm Storry,     Alison Ruffelle,
Regi:      Simon Moore
Sjanger:  Krin
År:  1991


Fra filmweb.no:
Brighton 1957. Politimannen Tony Aaron (Liam Neeson) blir bokstavelig talt tatt med buksene nede sammen med kona til en gangster han er på jakt etter. I skuddvekslingen som følger blir en av Aarons kolleger skutt. Aaron får skylda og blir sparket ut av korpset. To år senere jobber Aaron som privatdetektiv. Han har spesialisert seg på å fremskaffe bevis i forbindelse med skilsmissesaker. Han er nå gift med den tidligere gangsterkona og bruker henne som lokkemat. På snuskete hotellrom tar han bilder i skjul av kona i intime situasjoner med diverse ektemenn. Uheldigvis ender dette en dag med at han finner fruen og et uheldig offer til sengs, begge med hjernemassen smurt utover laknene. Aaron blir snart beskylt for å være ugjerningsmannen, en sjalu ektemann som har tatt livet av kona og hennes elsker.


Min kommentar

Om jeg ser Liam Neeson på rollelista, da vekkes alltid min interesse. Jeg har vel enda tilgode å se en dårlig film med Mr Neeson.  

Men jeg kan  like godt innrømme,  først som sist at denne er ikke blant Liam Neesons top 10 filmer.  Men så var det egentlig ikke Liam som opprinnelig skulle ha hovedrollen heller.  Den var nemlig tiltenkt Patrick Bergin. Ja, han skal visstnok ha spilt inn noen scener før han plutselig «dropped out».  Liam Neeson ble dermed en reddende engel.

Liam gjør, som alltid, en god jobb.  Så selv om handlingen, miljø, medskuespillere og alt det andre  i starten virker litt middelmådig, så hold ut.   

Jeg vil se Liam Neeson, så jeg blir sittende.
Og heldigvis for det.  For handlingen drar seg til sånn midtveis.  Alt i alt ble dette en god filmopplevelse, selv om det så litt mørkt ut i starten.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar