fredag 29. august 2014

NY VINYL I POSTKASSA: BACKSTREET GIRLS – DEATH BEFORE COMPROMISE....


2014. VOICE OF WONDER. VOW186LP
Fra platekompaniet:
Backstreet Girls er et av norsk rocks mest seiglivede og legendariske band. I 2014 er det faktisk 30 år siden boogien begynte, og det må selvsagt feires med et nytt album. Death Before Compromise ... inneholder ti nye låter i kjent stil - her er det ingen ballader, bare rå og ekte rock'n'roll i beste Backstreet Girls-stil.
Sangene er skrevet av Petter Baarli og Bjørn Müller, med innspillingen gjort i Laidback Studio av Jørgen Granholt-Henriksen og i Badabing Studio av Robert Hauge. Sistnevnte har også produsert og mastret albumet. 


Min kommentar:
Utrolig hvor mye glede man kan få ut av 10 låter med boogie-rock. Det svinger fra første til siste taktslag. Det er umulig å holde rockefoten rolig. Jeg er virkelig imponert over at disse gutta har klart å holde koken i 30år. Siste gang jeg så dem live var i forrige årtusen. Å jeg må vel være så pass ærlig å si at de så ikke riktig kjernesunne ut den gang. Sånn sett så kan vi sammenligne dem med Stones.
Etter å nå ha hørt gjennom plata flere ganger, så er jeg av den oppfatning at dette er en av de beste skive bandet har gitt ut. Det lover godt for de neste 30 år.

Les gjerne denne artikkelen i VG om bandets 30 år  .http://www.vg.no/rampelys/musikk/musikk/backstreet-girls-fyller-30-aar-og-gir-seg-ikke-det-er-alltid-ei-ny-laat/a/23283491/



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar