lørdag 30. august 2014

NY VINYL I POSTPASSA: SASSYBEAT – SNAKES AND LADDERS.


2014. Univelsal Norway. 3770451

Fra platekompaniet:
Tre år etter at de den gang 15 og 16 år gamle jentene i Sassybeat ble utnevnt til Norges nye pophåp under Bylarm i 2011, slipper de unge talentene endelig sitt debutalbum.

Med den Knut Schreiner-produserte hitsinglen "The Mouse And The Bear" bekreftet bandet at de hadde noe ekstra å komme med, og i kjølvannet av den eventyrlige starten har jentene fullført skolen, skrevet låter, spilt konserter og jobbet kontinuerlig med musikken - en modningsprosess som her resulterer i Snakes And Ladders, en imponerende popdebut som i tillegg til nevnte single også inneholder blant annet "Turn Around" og "Chances Of Chages".

Snakes And Ladders er produsert av Even Ormestad, Thom Hell og Erik Ljunggren. Med seg på plata har Sassybeat folk som Martin Horntvedt, Olaf Olsen, Karl-Oluf Wennerberg, David Wallumrød, Trond Mjøen, Marit Larsen og Jan Martin Smørdal. '


Min kommentar:
Det er en stor fordel med å ha ramla utenfor arbeidslivet. Man kan sitte hjemme på formiddagen og se på «God Morgen Norge». De presenterer nye norske plateutgivelser hver eneste dag. For noen måneder slapp to unge jenter fra Asker til på skjermen. Jeg skrudde opp lyden, og hørte vel gjennom innslaget et par-tre ganger. Syverent med harddisk slik at man kan repetere i det uendelige.

Da jeg hørte disse to jentene fikk jeg en opplevelse jeg har hatt kun en gang før, - og det var første gang jeg hørte Dollie-jentene. Det er noe ungt, friskt og meget musikalsk over disse. Du hører at de er samspilte og svært musikalske. Noen har vel også smmenlignet dem med M2M. Tror dette kommer av hvilken generasjon tilhøreren befinner seg i.

Apropos Dollie, Bjørnhov og Adria. Hør på albumets spor nummer 3 «Feathers». Får du, som jeg, assosiasjoner til «Which Witch» der?
Jeg er spent på hva fremtiden bringer for disse to talentfulle jentene. Håper de har et støtteapparat som fungerer slik at de to kan konsentrere seg om musikken, - og å ha det gøy.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar