torsdag 2. november 2017

KVELDEN FILM: SAFE HOUSE






Kanal:  Nrk

Skuespillere:      Denzel Washington,     Ryan Reynolds,     Vera Farmiga,     Brendan Gleeson. Joel Kinnaman
Regi,     Daniel Espinosa
Sjanger: Action
År: 2012
Nasjon:  USA


Fra filmweb:
Intens actionthriller med Ryan Reynolds og Oscar-vinneren Denzel Washington i hovedrollene, om en CIA-agent som må forsvare seg både mot en farlig avhopper og nådeløse leiemordere idet safe house-stasjonen hans i Sør-Afrika angripes.
Oscar-vinneren Denzel Washington og Ryan Reynolds har hovedrollene i den intense actionthrilleren Safe House. Washington spiller en farlig CIA-avhopper, som etter ti år på flukt fra loven tas til fange og plasseres i en varetekstscelle i Sør-Afrika. Men når bygget stormes av leiemordere, må en fersk politiagent (Reynolds) forsøke å finne en vei ut for dem begge. De to motpartene må nå samarbeide om å holde seg i live lenge nok til å finne ut hvem som ønsker dem døde.
Matt Weston (Reynolds) er ekstremt frustrert over den lite spennende rutinejobben han har blitt satt til å gjøre i Cape Town. Han har blitt en "vaktbikkje", som drømmer om å få prøve seg som ekte agent i stedet. Men som den lojale arbeidstakeren han er, blir han bare gående og vente på hans sjanse en dag skal dukke opp. Det gjør den også - før han aner. Den første og eneste fangen han blir satt til å vokte, er nemlig også den aller farligste mannen han noensinne har møtt.

Min kommentar:

Uansett tittel og sjanger, - om Denzel Washingtons navn er på rollelista.  Ja, da ser jeg filmen.  For det første så er bare navnet hans ofte et kvalitetsstempel.  Men så er han jo så kjekk å hvile øynene på at jeg tåler godt et time eller to med intetsigende underholdning, all den tid Denzel er på besøk i stua mi.

Men i kveld var han litt mer bråkete enn vanlig.  Dette er en sånn film hvor alle sloss mot alle, og du kan ikke stole på noen.  I utgangspunktet skal det jo være en viss balanse mellom de snille og de slemme gutta.  Men her var det jaggu uoversiktelig.

Men jeg fikk servert massevis av slag og spark, med , snørr og gørr attåt.


Jeg har det slik at om jeg ser et kjent ansikt som jeg kjenner igjen på en skuespiller i en film, uten å huske navnet eller hvor jeg har sett vedkommende før.  Ja, så får jeg ikke fred før jeg finner løsning.  Jeg spekulerte veldig på denne Ryan Reynolds.  Men så kom jeg på det.  Det var han unge kjekke i Pizzagjengen som i likhet med meg hadde blitt 20 år eldre.  Og for å si det sånn.  Han kledde det noe bedre enn meg.

Tja, dette er ikke en film du se. Men så var det dette med Denzel Washington da......

Her kan du kjøpe filmen som  DVD og  Blu-ray




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar