fredag 10. november 2017

KVELDENS FILM: THE TRAINER








Kanal:  Tv2
Sjanger:     DRAMA, THRILLER
Skuespillere:     Britt Irvin,      Patricia Drake,     Lane Edwards,     Stephan Miers,     Chelsea Hobbs     Anthony Konechny,     Emma Karwandy,     Levi James,     Richard Ian Cox,     Mackenzie Gray,     Zahf Paroo,     Sunny Mabrey,     Fulvio Cecere.     Nelson Wong
Regi:      Ron Oliver
Manus:      Ron Oliver
Nasjonalitet:     USA
Produksjonsår:     2013


Fra TV2.no.
Annie er 28 år og nyskilt, og gjør alt hun kan for å få livet tilbake på rett spor. Når hun bestemmer seg for å begynne med trening, blir hun inspirert og begeistret for sin nye trener Alex. Alex er ung, vellykket og full av liv - men det viser seg etter hvert at han har en mørk side.


Min kommentar:

Hva får vi når vi har en usikker, nyskilt og ganske dum karrierejagende kvinne og en sprøyte gal kvinnelig personlig trener?  
Jo, - den gale damen starter sin jakt ganske raskt, men det går en stund før den dumme damen lukter lunta.
  
Selvfølgelig følger det med et dødt husdyr.  Denne gangen en katt.  Dette med døde kjæledyr har vi blitt så vant til etter at den gale og sjalu Glenn Close kokte kanin i "Farlig begjær".  Siden har det vært mange døde katter og bikkjer.  De har ligger i senga og badekaret, og de har hengt på døra.  Jeg har blitt så vant til dette at jeg leer ikke på øyelokket en gang.  Jeg bryr meg faktisk ikke, og det har uansett ingen ting å si for handlingen i filmen.

Dette er en såkalt grøsser.  Men når de her har brukt alle triks i boka som vi hittil har sett i bortimot tusen filmer lagd etter samme oppskrift siden åttitallet.  Ja, da lar i hvert fall ikke jeg meg skremme lenger.

Men du.. når du trodde marerittet var over, -  Ja, da kommer det tilbake.  Bare sjekk slutten på denne filmen.

P.S.  Også dette er hentet fra oppskriftboka, sannsynligvis skrevet til alle skrekkfilmers mor «Halloween» i 1978.   Om du ikke har sett denne perlen av en film med Jamie Lee Curtis i hovedrollen, så bør du skynde deg. 90 % av skrekkfilmer produsert etter 1978 er bleke etterligninger.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar