onsdag 1. november 2017

KVELDENS FILM: THE ROOKIE - REKRUTTEN





Kanal:  TV2
Skuespillere:     Tom Skerritt,     Charlie Sheen,     Marco Rodriguez,     Lara Flynn Boyle,     Raul Julia,     Pete Randall,     Clint Eastwood,     Pepe Serna.     Sonia Braga,     Donna Mitchell
Regi:      Clint Eastwood
Sjanger  Acton
Land:  USA
År:  1990


Fra filmweb.no:
Nick Pulovski er en hardbarket veteran i jobben som politidetektiv i Los Angeles og han lager sine egne regler som passer ham. Nå er han ute etter å hevne drapet på en av sine avholdte kollegaer. Til tross for sin nye partner, David Ackermans irriterende høye moral, tar Pulovski ingen hensyn. Han kaster Ackerman hodestups inn i den brutale underverdenen der de to kjeltringene Strom og Liesl råder ved hjelp av hensynsløs vold. Fra hesblesende biljakter til eksploderende bygninger, overlever Pulovski hver dødelige hindring - men kan han overleve å jobbe med en grønnskolling som Ackerman?


Min kommentar:

Jeg trodde jeg hadde fått med meg absolutt alle Clint Eastwoood filmer som fantes.  Men her dukket det opp en splitter ny en.  Ja, så splitter ny var den ikke.  Den var spilt inn i 1990, men filmen var totalt ukjent for meg.  Og det til tross for at rollelisten er både lang og fyllt med kjente skuespillere.  Nå skal det sies at jeg er ingen Charlie Sheen fan.  Liker nesten faren bedre, men han spiller ikke her.

Lara Flynn Boyle er en skuespiller jeg liker godt.  Første gang jeg så henne var vel i Twin Peaks, og siden den gang har hun dukket opp i serier og filmer med jevne mellomrom.  

Og så har vi Sheriffen da, Tom Skerritt.  Denne filmen er faktisk så gammal er den er spilt inn før TV-serien  om Sheriffen. Og så, til slutt har vi Raul Julia.  Få har vel spilt banditt like ofte som  han.  Han har jo en ansikt som passer helt perfekt til skurkeroller.

Det aller mest irriterende med denne filmen er at den er så mørk.  Det er nesten umulig å få med seg hva som skjer bortpå skjermen.  Nei, forresten.  Det aller mest ittiterende er at filmen er dårlig.  Ja, dritdårlig faktisk.  Her skjer det ingenting bortsett fra litt bilkjøring og   mye skyting.

Beklager Clint, ment dette holder ikke.  Selv om det er du, min gamle helt , som er både hovedrolleinnehaver og regissør her.   

Her kan du kjøpe filmen som Blu-ray  
      


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar