torsdag 24. august 2017

FRA PLATEHYLLA: AVE! -- THE CLEAN AND THE MEAN… NEVER TO BE SEEN


1990.  T23 ‎– T23 LP 007

Av og til kjøper jeg plater jeg ikke vet noen ting om.  Ukjent artist og ukjent musikk. Som regel spiller jeg disse platene ganske kjapt.  Men for noen år siden så kjøpte jeg inn større samlinger, hvor jeg solgte alt som sto i hylla fra før og alle utenlandske plater.  I en slik samling var det en del plater fra labelen T23.  Også labelen var ukjent for meg.

En av disse platene ble frokostplata mi i dag.  Jeg har vel trodd at denne skiva inneholdt musikk i sjangeren moderne jazz, - eller noe lignende.
Men så feil kan man ta.  Her blir jeg servert rock, - rett og slett.

Som så ofte før så søkte jeg litt på Tore Stemlands fabelaktige blogg for å, om mulig finne ut litt mer om denne utgivelsen.  

Jeg fant da ut at Ave er kunstnernavnet på en kar fra Kristiansand hvis navn er Terje Moen.  Dette er den andre, - og siste skiva han ga ut.
Men han har også andre musikere med på skiva:

    Backing Vocals – Jan Bang
    Bass – Jan Erik Svensson
    Drums, Backing Vocals – Tore H. Bøe
    Guitar, Bass, Backing Vocals – Sophus Jensen
    Guitar, Cover [Coverdesign] – Ånen Vatne
    Guitar, Vocals, Artwork [Drawings] – Terje Moen
    Producer – Erik Honoré

Jeg søkte videre på Google, men det var sparsomt med info om denne skiva. Det kan se ut som om det skulle fulgt med et hefte med denne vinylplata.  Dessverre mangler det her i mitt eksemplar. Mulig jeg kunne funnet mere info der.

Jeg blir glad om noen har litt info. Da kan du i tilfelle enten skrive en kommentar, eller sende en mail til to-rini@hotmail.com

Men jeg om jeg skal tro nettstedet www.indiestadt.net så skapte ikke dette albumet fullt så stor begeistring som førsteskiva.

Jeg syntes den var ok jeg. Men så er jo jeg bare ei enkel rockekjerring fra Velfjord.




2 kommentarer:

  1. Du har en andre utgivelse fra bandet. Og selv om det er trykket opp 1000 eks er ca 300 i omløp. Bandet hette tidligere Glahn. Den vil etterhvert få en affeksjons verdi siden det er kun så få i omløp. Stemmer det var et hefte med i plata men det var kun de 50 første som hadde denne med. Denne plata ble spilt inn på 24 timer så det er vel egentlig ganske godt gjort resultatet tatt i betraktning....

    SvarSlett