lørdag 19. august 2017

KVELDENS FILM: THE 7:39






Kanal:  Nrk
Skuespillere:      Olivia Colman,     Sean Maguire,     Sheridan Smith,     Lashana Lynch,     Izzy Meikle-Small,     Bill Milner,     David Morrissey,     Justin Salinger
Sjanger:  Drama
År: 2014
Nasjon:  Britisk

Fra filmweb:
I morgentrengselen på et tog til London møtes pendlerne Sally og Carl. Han er gift, og hun er forlovet, men for hver reise blir de mer og mer tiltrukket av hverandre.


Min kommentar:

«En fremmed på toget» er et kjent begrep.  Enten kan du møte en som er villig til å begå en forbytelse for deg, eller så kan det, som i dette tilfellet, ligge romatikk i luften. 

Dette er vel ikke den aller beste filmen jeg har sett.  Det eneste begrepet jeg kan tenke på er "koselig".  Dette er som de fortellingene jeg leste i blader som «Mitt Liv « og «Romantikk»  i min ungdom.
Kan en uskyldig flørt på toget føre til noe mer alvorlig, - og varig?

Svaret får du her.
David Morrissey så jeg sist i Tv2-serien «The Missing..  Olivia Colman som her spiller hans kone så jeg sist i den gode krim-serien ”Broadchrurch”. Forøvrig en av mine  favorittserier.  Sheridan Smith gjorde en formidabel innsats i TV-serien «Cilla».  Serien om pop-ikonet Cilla Blacks liv og karriere som har gått i reprise på Nrk i sommer.  I tillegg har vi sett alle disse skuespillerne i utallige britiske filmer og serier. 


Gode skuespillere og et godt samspill hjelper meg gjennom denne filmen, som varer sånn ca halvannen times tid.  Og det er akkurat passe.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar