fredag 4. mai 2018

KVELDENS FILM: SURVIVOR






Kanal:  Tv2
Skuespillere:     Milla Jovovich,     Pierce Brosnan,     Emma Thompson,     James D'Arcy,     Dylan McDermott,     Angela Bassett,     Robert Forster,     Roger Rees,     Frances de la Tour,     Benno Fürmann,     Paddy Wallace,     Parker Sawyers,     Royce Pierreson,     Ben Starr,     Sean Teale,     Rege-Jean Page,     Jing Lusi,     Antonia Thomas,     Jerry-Jane Pears,     Alisa Atanasova,     Genevieve O'Reilly
Regi:     James McTeigue
Nasjonalitet:     USA, GBR
Produksjonsår:     2015

Fra filmweb no:
Survivor er en spenningsfilm om en ansatt i utenriksdepartementet som nylig er stasjonert ved den amerikanske ambassaden i London, hvor hun får i oppgave å stoppe terrorister fra å komme inn i USA. Det plasserer henne i skuddlinjen: utsatt for drapsforsøk, beskyldt for forbrytelser hun ikke har begått, vanæret og på flukt. Nå må hun renvaske seg og forhndre et terrorangrep på Times Square i New York under nyttårsfeiringen.

Min kommentar:

Det har blitt lagd mange filmer som handler om terror og jakten på mulige terrorister.  Min erfaring så langt er at disse filmene ofte er spennende.  Derfor hadde jeg en viss forventning til denne filmen også.

Og det begynner bra.  Historien virker både original og troverdig.  Jeg oppdager store skuespillere som Pierce Brosnan og Angela Barret.  Og jeg ser en drøss med både engelske og amerikanske skuespillere som jeg har sett i utallige filmer og TV-serier uten at jeg husker navnene på dem.  

Den kvinnelige hovedrolleinnehaversken, Milla Jovovich, som jeg alltid har trodd har vært fra tidligere Jugoslavia, har jeg nå oppdaget er fra Ukraina.  Jeg har sett henne før, og har lagt merke til henne.  

Men selv om hun har fått en stor rolle her, så er manuset håpløst.  Hennes karakter blir ikke troverdig for meg.  Om hun er sikkerhetsekspert, så må hun da i Guds navn kunne ta vare på seg selv.  Hun er til tider så klønete at det er bare irriterende.

Det er trist at spenningen daler litt mot slutten. Jeg mister interessen, rett og slett.  Kanskje det er fordi jeg lar meg irritere over enkelte rollefigurer.

Men for all del, - filmen er underholdende, - særlig i starten.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar