søndag 1. mars 2015

DAGENS BOK: HAKAN NESSER - TILBAKEKOMSTEN








Omtale fra forlaget
En solfylt augustmorgen løslates den tidligere mellomdistanseløperen, Leopold Verhaven, fra fengselet.
Han har sonet for drap for andre gang. Likene av to kvinner er blitt etterlatt nakne i skogen ikke langt fra huset hans.
Men er han den skyldige? Selv har Verhaven bedyret sin uskyld i begge rettssakene. Og idet han som fri mann stiger av toget på hjemstedet, blir han skygget av en ukjent mann ...



Min kommentar:
Det var hyggelig å «møte» min gode venn Van Veteren igjen. Jeg har lest alle de andre bøkene om han, og sett filmene med den suverene Sven Wollter i hovedrollen. 

Dette er jo ei gammal bok,.  Jeg har ikke lest denne tidligere, men jeg har selvfølgelig sett filmen.
Dette er en klassisk krim signert Nesser. Han er en mester til å holde på spenningen. Men like viktig som krimgåten er hans beskrivelse av sjefen og hans medarbeidere, både når det gjelder deres privatliv og hvordan deres relasjoner er på jobben. Van Veteren er like sær som alltid, men denne gangen er han ikke så mye tilstede ettersom han tilbringer mesteparten av tiden i en sykehusseng. Van Veteren er syk, - alvorlig syk faktisk. Vill han bli frisk, og vil saken bli løst med eller uten hans hjelp?

Om du liker tradisjonell nordisk krim, så er dette en bok for deg.

Her finner du boka som pocket , lydbok på cd og nedlastning










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar