torsdag 12. mars 2015

KVELDENS FILM: ELYSIUM








Fra cdon.no:
Skrevet og regissert av Neil Blomkamp (District 9), og hovedrollene spilles av Matt Damon og Jodie Foster. Filmen foregår i året 2159, en tid da de svært rike bor på en menneskeskapt romstasjon. Resten av befolkningen bor på Jorda, som nå er en verden i ruiner. Med dette som utgangspunkt legger en mann ut på et oppdrag som kan skape balanse mellom disse polariserte territoriene.

Min kommentar:

Om levekårene blir slik i 2159, så er jeg jaggu glad jeg lever i dag.
Normalt, så ser ikke jeg science fiction filmer. Men nå to av mine absolutte favoritter, Matt Damon og Jodie Fister , spiller hovedrollene, da må jeg gjøre et forsøk. Og det angrer jeg ikke på.

Filmen gir oss en skremmende fremtidsvisjon, men med et snev av håp.
Logikken har sine brister, men jeg kan ikke klage på actionscenene og lydeffektene. Jeg savner en del forklaringer på enkelte løsninger der ute i verdensrommet, men det får så være. Jeg kommer ikke til å leve lenge nok til å oppleve dette likevel.



Du finner denne filmen som dvd og blu-ray


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar