fredag 12. august 2016

FRA PLATEHYLLA: RADIO SKAGERAK- RADIO SKAGERAK SLÅR IGJENNOM



1965.  TRIOLA.  TNBL 815

I de gode gamle dager fantes det en kategori innen plateutgivelsene som het «Morroplater».  Denne utgivelsen hørte til under denne kategorien.

Så vidt jeg har forstått det så var «Radio Skagerak» et noe unnderlig radioprogram med Arild Feldborg som produsent.  Programleder var Rolv Wesenlund.

På denne skiva medvirker disse i tillegg:Ketil Bang Hansen, Marit Bolling, Randi Borch, Ragnar Baartvedt,  Johannes Eckhoff, Rolf Just Nilsen, Helge Reiss,  Kari Simonsen,  Birgit Strøm og Kjell Arnljot Wig.

Platen består av et titalls sketsjer på hver siden. Det meste dreier seg om reklame.
Er dette morsomt?  Tja, jeg vet ikke helt. Tekstene framstår litt gammaldagse, naturlig nok.  Jeg tror ikke tekstforfattere i dag har fått solgt inn disse tekstene.

Selv om denne LP’en oppnådde relativt høye salgstall i 1965, så er den vanskelig å finne i dag.  Av den grunn så må man regne med å betale litt for et pent eksemplar.  Jeg var veldig heldig, og fikk kjøpt min LP i god kvalitet både på vinyl og cover til kr 300,-.  Men jeg har også sett at selgere har fått det dobbelte på auksjoner.  Tilfeldigvis ligger det en ute til salgs på Discogs.com akkurat nå.  Og prisen? Jo, €60.  Løp og kjøp, - det blir nok ikke billigere.  Men jeg regner med at det eksemplaret på Discogs er solgt allerede. Denne vinylutgaven er ettertraktet.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar