fredag 20. april 2018

FRA PLATEHYLLA: TURTLE RACE - FLIP FLOATING


1992.   Not On Label ‎– TR LP 9201



Prosjekt  «vinyl til frokost»


En sjelden gang faller valget på ei skive med et band hvor både bandet og albumet er ukjente for meg. Det skjedde i dag.  Vanligvis pleier jeg da å lene meg til Hr.Google for å få litt hjelp.  Men i dette tilfellet var også Hr Google helt blank.


Det eneste jeg vet er at albumet er spilt inn ved Brygga/Nidaros Studio i Trondheim des 91 – feb 92, og at bassisten/vokalisten er fra Bindal.  Det siste fant jeg ut takket være en god venn.

Hvorfor har ikke jeg hørt dette bandet før. Jeg har jo kjøp plata, men den er ikke spilt her i huset. Musikken vi får presentert her er flott progrock, eller neo prog som selgeren kalt denne formen for musikk da jeg kjøpte skiva i  2012.

Så for å oppsummere; - I dag har jeg altså spilt ei plate for aller første gang, med et band som jeg ikke vet noen ting om.  Jeg har derfor ingen minner om hverken bandet, musikken eller plata, og kan derfor ikke fortelle noe som helst ettersom mine blogginnlegg skal inneholde en lett blanding av fakta og minner om akkurat den skiva som ligger på platespilleren.

Så derfor vil jeg sette umåtelig pris på om du kontakter meg hvis du har info om bandet eller skiva.  Bruk kommentarfeltet eller send meg en mail.
Min mail.adr er: to-rini@hotmail.com


3 kommentarer:

  1. Hei. Angående turtle race. Trommisen heterJørn Pettersen og er fra Glomfjord i Nordland. Gitar ble traktert av Tøggis. Vet ikke egentlig navn. Bass var det Anne-Gunn Gangstø som spilte. Ståle Undall på vokal og gitar. Vet ikke så mye mer, annet enn at de var et Trondheimsband. 😁

    SvarSlett
  2. Tøggis heter Per Trygve Johnsen.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for at dere gidder å kommentere.

    SvarSlett