lørdag 28. april 2018

KVELDENS FILM: NOT SAFE FOR WORK






Kanal:  NRK1
Sjanger: Thriller
Skuespillere:     JJ Feild,      Eloise Mumford,     Max Minghella
Regi:     Joe Johnston
Nasjonalitet:     USA
Produksjonsår:     2014

Fra filmweb.no:
Fra regissøren av Captain Amarica kommer en psykologisk thriller om en intetanende kontorarbeider, Tom Miller, som blir fanget i kontorbygget sitt med en gal drapsmann. Tom styrter av sted for å beskytte de ansatte som jobber sent, men snart oppdager han at advokatfirmaet hans har skult uhyggelige hemmeligheter som kan sette tusenvis av liv i fare. Fra produsenten av Paranormal Activity og Insidious kommer en skremmende, psykologisk thriller, hvor et vanlig kontor blir et skremmende åsted for drap.

Min kommentar:

Som den nattugla jeg er, så konsumerer jeg i perioder store mengder film og serier.  I natt var turen kommet til thrilleren «Not safe for work».

Jeg burde kanskje forstått at dette ikke ville bli et minne for livet.    Ingen kjente skuespillere, og ikke en eneste  anmeldelse.  

OK, - filmen starter med at en ung advokat får sparken.  Det er jo trist for han, tenker jeg og skal akkurat til å gi opp kveldens underholdning da filmen drar seg litt til.
            
Det blir faktisk litt spennende, og filmen fenger meg i en halvtimes tid. 
Men så, - mot slutten brukes alle thrillertriksene som man har klart å samle fra amerikanske thrillere de siste årene.

Og så kunne de ikke dy seg, - til slutt kommer det vi har sett så mange ganger; - marerittet vender tilbake.
Takk for meg.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar