lørdag 8. april 2017

KVELDENS FILM: A MOST WANTED MAN.






Kanal:  TV2.
Skuespillere:    Robin Wright, Philip Seymour Hoffman, Willem Dafoe, Rachel McAdams, Daniel Brühl
Sjanger:  Action/Spion
År:  2014

Fra cdon.no:
En mystisk, torturert mann på rømmen, halvt tsjetsjensk, halvt russisk, ankommer Hamburgs muslimske menighet. Han har desperat behov for hjelp, og leter etter sin avdøde fars russiske formue, en formue som ikke er bygget opp på lovlig vis. Ingenting den unge mannen forteller ser ut til å stemme. Er han et offer? Er han en forbryter? Eller verst av alt, en ekstremist med plan om å utøve terror?


Min kommentar:

Dette var en film jeg overså fullstendig, - i første omgang.  Men jeg lider jo av et eller annet syndrom.  Nemlig et syndrom som gjør at jeg følger temmelig ivrig med på hvilke filmer som vises på  mitt kabelnett.  De fleste av disse blir så lagra på min PVR mottaker inntil jeg har tid til å pløye gjennom dem.

Jeg holdt nesten på å slette denne filmen, da jeg som vanlig sjekka tittelen på det supre nettstedet imdb.com


Og hva ser jeg?  Jo, et par ting som straks gjør denne filmen mere spennende.  Filmen er basert på en bok av forfatteren John Le Carre, og en av hovedrolleinnehaverne er selveste «Claire Underwood»,  eller Robin Wrigt som hennes navn er.  I tillegg så er det også et par temmelig solide navn på lista, som Dafoe og avdøde Hoffman.

Og det er nettopp Hoffmann som virkelig bærer denne filmen på dine skuldre.  Det blir da både litt rart og veldig trist å tenke på at denne rollen som en litt sliten, lett alkoholisert mann skulle bli hans siste hovedrolle.

Jeg er glad for at denne filmen er europeisk.  Det gir den litt ro.  Om den hadde vært typisk amerikansk ville den vær spolert av unødvendig mye action, rop og skrik.
Dette er en høyaktuell film.  Jeg likte den svæt godt.  Og Robin Wright kler mørkt hår også.

Her finner du filmen som Dvd  og  BluRay




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar