torsdag 8. september 2016

TV-SERIE: STEVEN AVERY, SKYLDIG ELLER USKYLDIG





År:  2016
Kilde:  D-play.

Etter å ha pløyd gjennom 10 episoder av Making a Murderer og følelseslivet har vært gjennom  en ukontrollert berg- og dalbane, så måtte jeg bare ta denne på direkten, for om mulig, å oppnå likevekt igjen.

Ja, her får vi et annet syn på saken. Jeg må underveis minne meg selv på at hovedserien er filmet gjennom en periode på 10 år.  Det er nemlig ikke denne.

Serien tar tak i de tingene som skaper usikkerhet i serien "Making a Murder".  Særlig rettes det søkelys mot bevisplanting.  Hvordan kunne gjenstander plutselig dukke opp i Averys bolig som allerede hadde vært gjennomsøkt?  Det påstås også at enkelte indisier var utelatt. 
Vi får også høre om juryen; f.eks. - medlemmer som følte seg presset og at ikke alle i juryen var upartiske.

Nå er ikke jeg noen jurist, men det kan vel ikke være tvil om at det har skjedd mye rart i denne saken.  Både innenfor og langt utenfor lovens grenser.

Jeg var rasende på alt og alle parter i saken etter å ha sett 10 episoder av "Making a Murderer" på Netflix, og etter å ha sett denne ene episoden på D-play, så er jeg enda mere forbanna. 
 - -  Faktisk !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar