fredag 30. desember 2016

KVELDENS FILM: BRIGDE OF SPIES.






Kanal:  TV2 Sumo/ C-More
Sjanger:  Thriller
Skuespillere:
Tom Hanks, Alan Alda

År: 2015


Fra cdon.no:
BRIDGE OF SPIES er en fengslende thriller regissert av Steven Spielberg, som forteller den sanne og utrolige historien om forsikringsadvokaten James Donovan. CIA setter han på den umulige oppgaven om å forhandle om frigivelsen av en amerikansk pilot fanget på russisk jord, og han havner utilsiktet i sentrum av viktige hendelser under den kalde krigen.

Min kommentar:

Det finnes en gylden regel for meg når jeg skal velge en film for kvelden.  Om filmen har kjente skuespillere på rollelisten, - Ja, da føler jeg meg rimelig sikker på at akkurat denne filmen er et godt valg.  
Så da jeg i kveld fikk øye på selveste Tom Hanks på plakaten.  Da var det lett å velge.

Den første tanken som slår meg er; - at gutta blir eldre.  Tom Hanks har blitt litt eldre, men Alan Alda har blitt eldgammal.  Jeg måtte faktisk sjekke Wikipedia, og fikk da bekreftet at Tom Hanks er nøyaktig like gammal som undertegnede, og Alan Alda er faktisk 80 år.

Det er altså to godt voksne og meget erfarne skuespillere som ivaretar to av hovedrollene i filmen. Hanks rolle er vesentlig større enn Aldas. Men Gode gamle Alan Alda gjør seg bemerket i de minuttene han opptrer på skjermen. Men dette dreier seg om Tom Hans.  Og han er som vanlig enestående i rollen som forsvarsadvokat for en sovjetisk spion.  Men dette er bare en av historiene som fortelles. 

Dette er en god film om forholdene under den kalde krigen. Og, - filmen bygger på en sann historie.
Anbefales !


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar