onsdag 14. desember 2016

SPLITTER NY VINYL I POSTKASSA: EVIG DIN FOR ALLTID – SNAKKES I MORGEN.


2016.  Apillon.   APR015LP


Fra thegarden.no:
Bergens egen super duper gruppe Evig Din For Alltid er tilbake med sin fjerde plate på 4 år og har denne gangen gjort en plate som vil overraske og glede mange.Bandet har nærmest puttet gitarene i skapet og plukket frem synthene og laget en drivende god pop plate.



Min kommentar:

Jeg oppdaga dette bandet for et års tid siden da tredjeskiva kom ut.   Etter det kjøpte jeg de to første platene deres.  Det ble da et blogginnlegg om andreskiva  "Åtte minutter fra sola"http://kjerringrock.blogspot.no/2016/07/ny-gammal-vinyl-i-postkassa-evig-din.html.  Siden har jeg fått kjøpt de to første platene deres, og for noen dager siden kom fjerdeskiva i posten.

Da jeg pakka opp LP’en ble jeg litt irritert.  – Fordi det var noe med dette coveret.  Noe som minnet meg om et annet cover jeg hadde sett en gang. Å, - det er så irriterende å gå rundt å tenke på en sånn bagatell.   Jeg har nå fundert i flere dager, men i dag, - endelig kom jeg på det da jeg drev og pakket noen av platene jeg har solgt i det siste.  Coveret er jo en svart/hvitt, nesten femtitalls utgave av 10 cc skiva «How Dare You».  Det er faktsik ganske tøft.  Litt sånn at Mad Men møter 10 CC.
Coveret minner meg nemlig om TV-serien "Mad Men"

Jeg har jo på ingen måte lagt skjul på at jeg er ganske begeistret for band fra Bergen.  Det var en periode tidligere i år, at nesten alt jeg kjøpte eller spilte av musikk stammet fra artister fra Bergen.  Ingen tvil om at musikkmiljøet er fruktbart i byen mellom de syv fjell.

Må nevne en ting som jeg oppdaget for en tid siden.  Jeg har tenkt på hvor bandnavnet "Evig din for alltid" kom fra.  Men så leste jeg om bandet et eller annet sted på nettet, og da fikk jeg svaret.  Dette er rett og slett tittelen på en episode med Marve Fleksnes.  Marve er lei av å være alene, og prøver derfor å finne en kjæreste.  Dette er kanskje min favorittepisode i Fleksnes-serien.  Rolv Wesenlund og Elsa Lystad er uforglemmelige i sine roller.
Du finner episoden her:



Musikken som "Evig Din for alltid" gir oss er lett popmusikk.  Den er dansbart, og man MÅ bli i godt humør av dette.  Tekstene er på norsk, eller dialekt for å¨være helt presis.

Dettte liker jeg, og skulle mer enn gjerne sett bandet live.  Kanskje på Rootsfetivalen eller på Oktoberfestivalen her i Brønnøysund

Det er lov å håpe …..  I mellomtiden spiller jeg de fire vinylplatene jeg nå har med bandet, og nyter musikken.

Her finner du musikken på  vinyl og på  cd.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar