lørdag 25. februar 2017

FRA PLATEHYLLA: PRIMA VERA – FISLE NARREPANNE I TYROL


1981.  RCA Victor ‎– PL 40222


Prima Vera fikk for alvor smaken på musikaler da de hadde suksess med ”Fantomets glade bryllup» på Centralteatret i 1981.  De ble derfor fristet til å gjenta suksessen.  Og da går man like godt på en av de største show gjennom alle tider, nemlig «Sommer i Tyrol, eller «Fisle Narrepanne i Tyrol» som tittelen ble da Prima Vera gutta hadde fått bearbeidet stoffet litt. 

Men albumet fra den komiske musikal Fisle Narrepanne i Tyrol (1981) floppet. En av sangene fra den, "Når jeg kommer diiit", gjorde det bra på Norsktoppen.  Jeg bodde i Oslo i 1981, og mener å huske at showet ikke gikk så altfor godt.  Vi var kanskje ikke helt klare for trioens ville påfunn.  I dag kjenner vi godt til trioens gale påfunn.

Når jeg i dag sitter her og leser baksiden av platecoveret, så må jeg smile av all denne galskapen.

Se bare her:







Og det er store, solide navn på rollelista.  Robert Redford og Richard Burton.  Ja, det må jeg si:





Om du vil lese litt om musikaler og show hvor PrimaVera/Jahn Teigen har vært på scenen, så kan du trykke her

 Jeg savner tekstene på denne litt spesielle plateutgivelsen. Dette er humor hinsides alt vi hadde opplevd den gang da, i 1981.  

Her finner du albumet på spotify  og tidal


I mangel av noe youtube-klipp fra musikalen, så legger jeg ut en av Prima Veras store hit:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar