lørdag 14. september 2013

RED LIGHTS









Skuespillere: Robert De Niro, Sigournet Weaver, Cillian Myrphy m.fl.

Tør du tro dine egne øyne? Tom Buckley forsker i det uforklarlige, og han lever av å avsløre spirituelle bløffmakere og synske svindlere. Når den legendariske Simon Silver etter 30 år vender tilbake til rampelyset som celeber clairvoyant, blir Tom besatt av tanken på å rive teppet vekk under ham. Hans eldre kolleger forsøker å advare ham, men da er det allerede for sent. Tom har innledet en livsfarlig kamp mot en uovervinnelig fiende!






Min kommentar:

Det er som regel rollelisten som avgjør om jeg har lyst til å se en film.  Nå skal det sies at Mr De Niro har spilt i en del merkelige og tvilsomme filmer, men jeg satte min lit til at Sigourney Weaver skulle redde denne filmopplevelsen.  Og det gjør hun - - langt på vei. Og så lenge denne damen er i fokus så opprettholdes spenningen.  Men så har regissøren gått i «Psycko fella» ved å la hovedrolleinnehaveren dø midtveis ut i filmen.  I Mester Hitchcocks "Psycko" fungerte dette, men desverre flater denne filmen litt ut etter dette grepet. 

Om jeg skal karakterisere denne filmen med ett ord, så er det «ujevn».  Handlingen er ujevn, og lyssettingen er forstyrrende ujevn. Det er vel meningen at mørkleggingen skal fremheve spenningen, men her blir det bare forstyrrende.   

Men for all del – dette er ok tidtrøyte, - om du liker denne typen filmer.



Terningkast: 3,5







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar