lørdag 14. september 2013

THE RISE AND FALL OF A WHITE COLLAR HOOLIGAN




 





En steinhard britisk thriller om kjærligheten til fotball og det glamorøse gangsterlivets skitne bakside. Mike er en konge på lekterne men et null ellers. Til han treffer Eddie , en gammel venn som kommer med løfte om lettjente penger...


Min kommentar:

«Fotball er ikke et spill om liv eller død. - Det er viktigere enn som så».  

 Jeg kan ikke forstå dette. ...............

 Selv om jeg har hatt mine lag som jeg har heiet på opp gjennom, så er jeg heldigvis ekstremt langt fra å kunne fremkalle de følelsene som vi får presentert i denne filmen.  Jeg kan forstå lidenskapen og samholdet som denne interessen gir.   Men det er umulig å forstå all volden.  Er det de samme mekanismer som vi finner hos de som forsvarer sin religion?  Dette at kjærligheten til sporten og laget et sted på veien skifter fullstendig karakter, og blir vendt til hat mot motstandere og supportere for andre lag.

Det blir krig på de ulike arenaer.



Men dette er ikke bare en film om Hooligans.  Denne er en beksvart, nådeløs krim som på et forunderlig vis holder interessen min til siste minutt.



Terningkast 3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar